philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 10-04-2021, 08:03 (1106 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Je kunt zelf nagaan dat TS117 via R112 verder opengestuurd wordt naarmate de uitgangsspanning van de voeding toeneemt. Er is dus geen afhankelijkheid van de stroomafname.

De spanning over de hulpwikkeling (6-7-8) van de trafo is echter wel afhankelijk van de stroomafname. Hoe gaat hij precies in beveiliging? Het zal iets met een van de zenerdiodes te maken hebben. Philips heeft altijd heel goede circuit descriptions, maar dan moet die wel ergens te vinden zijn.

Maargoed het is leuk om zo'n voeding een beetje uit te pluizen, maar om je monitor te repareren is het waarschijnlijk niet nodig.

Ik bedenk me net dat het niet alleen misschien niet nodig maar zelfs schadelijk kan zijn. Stel het lukt je om hem meer stroom te laten leveren. Misschien knalt de voeding voordat je het defecte onderdeel in de afbuiging ziet roken. Dan heb je geleerd wat achteruitrepareren is.

er zijn een paar problemen rond voeding , lijntrafo en HOT die spelen
80 volt op de 125 volt lijn is gewoon te weinig , maar als het 80 volt is is de 26 lijn ook maar 22 volt en de 16 volt ook maar 10 volt. dat je uberhaubt nog beeld heb ik al een wonder toch

is de HOT eruit dan blijft de lijn 125 volt , dus dat de spoel in de lijntrafo kortsluiting maakt is niet het geval, wat ook nog te proberen valt is een lamp t.p.v. de spoel van lijntrafo ( maar dan moet de lamp 100w/220v wel de pieken van 1000 volt aankunnen. als dan de voeding daalt weten we dat het iets is met HOT toch ?

men zegt half kapotte HOT bestaat niet en als er iets met de lijntrafo is gaat meestal ook de HOT kapot. beide is niet het geval

dus roept u maar :) iets trekt de 125 volt lijn naar beneden , of het is de beveiling van de voeding of het zou de lijntrafo kortsluiting zijn of gedeeltelijk of de HOT
kijk als iets echt kapot is dan is het meestal duidelijk , maar dit ding werkt dus half

alles erin en dan het stroomverbruik was 0,01 amp bij 80 volt en daar krijg je geen vuurtje van.

wat ik ook net bedenk ik kan HOT eruit halen en over C en B de 100w lamp zetten
alhoewel dat weinig uit zal maken volgens mij de spoel in lijntrafo zal echt niet zorgen dat er opeens meer stroom nodig is . maar je weet het niet he, als niet alles onderzocht is blijft die vraag :)

er vroeg ook nog iemand of de monitor gewoon werkt behalve het beeld dan het antwoord is JA, goed geluid het verwonderd mij alleen dat de chips dan werken op 10 volt en 22 volt, maar dat zou net de ondergrens kunnen zijn.

helaas heb ik geen 125 volt met 0.6 amp hier los liggen. want effe testen van een ander powerboard zou toch de oplossing zijn :)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum