philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 14-04-2021, 18:26 (1080 dagen geleden) @ Cornelisjan

Niet te snel Duikkie:-)

Dat S473 al half verbrand was voor voordat jij eraan begon dat kan zonder meer.
Maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat dit soort spoelen zonder andere problemen verbranden.
M.a.w. ik denk dat er een oorzaak ergens zit en die de 125V lijn naar beneden trok en mogelijk S473 te veel belast.


De weerstand R474 van 3,3ohm (moet 5,6 zijn) was een tikkeltje zwart en dit kan een aanwijzing zijn dat dat hier een te hoge stroom heeft gelopen en ja die 3,3 ohm dat is wel een punt van discussie.
Maar hier geldt wel dat bij oudere apparatuur dit wel vaker zichtbaar is dacht ik.

Daarom zijn C471, S348, C473 en TS474 en TS478 bijzonder verdacht.
Er zijn er nog meer, maar daarvan kans wat kleiner en heb ik al eerder genoemd.

Normaal spoor je dit soort problemen meet-technisch op, maar met dit soort schakelingen moet je erg veel ervaring hebben en is meten niet eenvoudig.

Natuurlijk heb ik de wijsheid ook niet in pacht dus ik hoop dat anderen ook hier hun zienswijze delen.

roep u maar wie andere ideeen heeft:

hoe krijg je meer stroom door S473. dit kan alleen dan als lijntrafo spoel ook niet goed is , maar zoals ik het begrepen heb heeft deze toch al weinig weerstand , dan hebben we S348 dat kan maar hoe testen we dat ?

maar iets heeft S473 laten roken :)

he c471 gaan we testen :yeah
c473 is ook nadien nog gemeten is oke
ts474 en ts478 hebben geen doorslag ( in diode test stand)

en ja waarom gaan spoelen zoals lijntrafo's kapot en elco's lek en verbranden onderdelen

meestal door ouderdom , vocht /hitte en meer van die gein


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum